faq cbradio

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na nie:

P: Czy antenę CB stroi się do radia?
O: Antenę stroi się do miejsca w którym pracuje, w przypadku samochodu jest to miejsce jej ustawienia bądź zamocowania (jeżeli chodzi o anteny stacjonarne zasada jest identyczna choć strojenie nieco bardziej pracochłonne). Sam odbiornik/nadajnik nie jest strojony do anteny ani też antena nie jest strojona do niego. Niestety często można usłyszeć lub przeczytać wypowiedzi, które wprowadzają w błąd użytkowników. Reasumując: nie można zestroić prawidłowo anteny bez pomiaru tzw. SWR w miejscu jej ustawienia.

P: Mam problem w swoim aucie z zakłóceniami, co można z tym zrobić?
O: Generalnie należy znaleźć przyczynę zakłóceń, najczęściej generowane są one przez układ zapłonowy i przez urządzenia typu silniczek wycieraczek, alternator, dmuchawa, itp. Tematyka zakłóceń jest dosyć skomplikowana i w każdym wypadku należy podejść do niej indywidualnie, najczęściej stosowanym sposobem jest montaż odpowiednich filtrów. Pierwszym krokiem w tej sytuacji powinno być podłączenie zasilania cb-radia bezpośrednio do akumulatora dwużyłowym przewodem z pominięciem jednoprzewodowej instalacji elektrycznej samochodu.

P: Jaki zasięg ma Cb Radio?
O: Zasięg radionadajników pracujących w paśmie Cb Radio uzależniony jest od wielu czynników, takich jak pogoda, ukształtowanie terenu, właściwe zestrojenie anteny, moc nadajnika. Najczęściej jest odległość 5 - 15 kilometrów, w przypadku podwyższonej propagacji można nawiązać łączności powyżej 1000 kilometrów.

P: Moi rozmówcy mówią, że słabo mnie słychać co może być przyczyną?
O: Przyczyn może być kilka, począwszy od uszkodzonego mikrofonu, przez uszkodzenie elektroniki, uszkodzoną antenę (jedna z najczęściej występujących przyczyn w samochodach), złej konfiguracji radia do pracy w Polsce i wiele innych.

P: Mam samochód z silnikiem diesla z systemem wtrysku comoon rail, bardzo mi przeszkadza brzęczenie które słychać w radiu w trakcie dodawania gazu, czy można coś z tym zrobić?
O: Temat wyjątkowo skomplikowany, ale są rozwiązania które pozwalają na zredukowanie zakłóceń prawie do zera. Konieczna jest wizyta w naszej firmie. Można się z nami umówić przez formularz na http://cbradio.auto.pl lub telefonicznie pod numerem 691412859.

P: Gdzie najlepiej zamontować Cb Radio w samochodzie?
O: Radio należy zamontować w samochodzie w takim miejscu, aby był swobodny dostęp do przełączników i gałek a jednocześnie żeby nie przeszkadzało w prowadzeniu pojazdu. Zapraszamy do naszej firmy, postaramy się wspólnie wybrać optymalne miejsce montażu. Niedopuszczalny jest montaż który w razie wypadku może narazić kierowcę lub pasażerów na niebezpieczeństwo.